Χριστός γεννέθεν χαρά σον κόσμον



Χριστός γεννέθεν χαρά σον κόσμον, Χα καλήν ωράν καλήν ημέραν
Χα καλόν παιδίν οψέ εγεννέθεν. Οψέ εγεννέθεν ουράνος άθεν
τον εγέννεσεν η Παναία τον ανέστεσεν Αϊ Παρθένος. ~✦~
 Εκαβάλκεψεν χρυσόν πουλάρι Κι εκατήβεν σο σταυροδρόμι.
Ερπαξάν ατόν χίλοι Εβραίοι
χιλ Εβραίοι και μυρ Εβραίοι.

Ο «Πύρινος Ποταμός»

12

Ο άγιος Ιωάννης της Κλίμακος αναφέρει κάπου στό βιβλίο του ότι “πρίν την πτώση μας οι δαίμονες μας λένε ότι ο Θεός είναι φίλος του ανθρώπου^ μετά την πτώση μας όμως λένε ότι είναι αμείλικτος”. Αυτό είναι το πανούργο ψέμμα του πονηρού: να μας πείσει ότι οποιοδήποτε κακό στη ζωή μας έχει σαν αιτία του τη διάθεση του Θεού^ ότι ο Θεός είναι Εκείνος που θά μας συγχωρήσει ή θά μας τιμωρήσει. Θέλοντας να μας ρίξουν στην αμαρτία και μετά να μας κάνουν να χάσουμε κάθε ελπίδα να ελευθερωθούμε απ
ʼ αυτή, προσπαθούν να παρουσιάσουν το Θεό ότι κάποτε συγχωρεί όλες τις αμαρτίες και κάποτε είναι αμείλικτος. Οι περισσότεροι χριστιανοί, ακόμα και οι ορθόδοξοι χριστιανοί, έχουν πέσει σʼ αυτή την παγίδα.
Θεωρούν το Θεό υπεύθυνο γιά το αν συγχωριόμαστε ή τιμωριόμαστε. Αυτή, αδελφοί μου, είναι μια φοβερή πλάνη που κάνει τους περισσότερους ανθρώπους να χάσουν την αιώνια ζωή, κυρίως επειδή, βλέποντας την αγάπη του Θεού, προσπαθούν να πείσουν τον εαυτό τους ότι ο Θεός, με την αγάπη Του, θά τους συγχωρήσει. Ο Θεός πάντα αγαπά, πάντα συγχωρεί, είναι πάντα φίλος του ανθρώπου. Αυτό που ποτέ δε συγχωρεί, όμως, είναι η αμαρτία, την οποία ποτέ δε αντιμετωπίζουμε όπως θά έπρεπε. Η αμαρτία καταστρέφει την ψυχή μας ανεξάρτητα από την αγάπη του Θεού, γιατί η αμαρτία είναι ακριβώς ο δρόμος που απομακρύνει από το Θεό, εγείρει έναν τοίχο που μας χωρίζει από το Θεό, καταστρέφει τα πνευματικά μας μάτια και μας κάνει ανίκανους να δούμε το φώς του Θεού. Οι δαίμονες θέλουν πάντα να μας κάνουν να σκεφτόμαστε τη σωτηρία μας ή τον αιώνιο πνευματικό μας θάνατο με νομικίστικους όρους. Μας θέλουν να σκεφτόμαστε ότι η σωτηρία ή ο αιώνιος θάνατος είναι ένα ζήτημα της απόφασης του Θεού. Όχι, αδελφοί μου, πρέπει να ξυπνήσουμε, γιά να μήν απολεσθούμε. Η σωτηρία μας ή ο αιώνιος θάνατός μας δεν είναι ζήτημα απόφασης του Θεού, αλλά ζήτημα δικής μας απόφασης, είναι ζήτημα απόφασης της ελεύθερης βούλησής μας, την οποία ο Θεός σέβεται απόλυτα. Άς μήν εξαπατιόμαστε με εμπιστοσύνη στην αγάπη του Θεού. Ο κίνδυνος δεν προέρχεται από το Θεό, προέρχεται από μας τους ίδιους.

Πολλοί θά αντείπουν: “Δε μιλάει συχνά η ίδια η Αγία Γραφή γιά την οργή του Θεού; Δεν είναι ο ίδιος ο Θεός που λέει ότι θά μας τιμωρήσει ή ότι θά μας συγχωρήσει; Δεν έχει γραφεί ότι “τοις εκζητούσιν αυτόν μισθαποδότης γίνεται” (Εβρ. ιγ΄ 6); Δε λέει ότι η εκδίκηση είναι δική του και ότι Εκείνος θά ανταποδώσει την αδικία που μας έγινε; Δεν έχει γραφεί ότι είναι “φοβερόν το εμπεσείν εις χείρας Θεού ζώντος;”

Στην ομιλία του με τίτλο “Ότι ο Θεός δεν είναι αίτιος των κακών”, ο άγιος Βασίλειος ο Μέγας γράφει τα ακόλουθα: “Αλλ
ʼ εάν βέβαια ο Θεός είναι ανεύθυνος γιά τα κακά, τότε πώς έχει ειπωθεί ο λόγος^ “εγώ ο κατασκευάσας φώς και ποιήσας σκότος, ο ποιών ειρήνην και κτίζων κακά” (Ησ. με΄ 7); Και πάλι^ “ότι κατέβη κακά παρά Κυρίου επί πύλας Ιερουσαλήμ” (Μιχ. α΄ 12), και^ “ει έσται κακία εν πόλει, ήν Κύριος ουκ εποίησε;” (Αμώς γ΄ 6). Και στη μεγάλη ωδή του Μωυσή: “ίδετε, ίδετε ότι εγώ ειμι, και ουκ έστι Θεός πλήν εμού^ εγώ αποκτενώ και ζήν ποιήσω, πατάξω καγώ ιάσομαι” (Δευτ. λβ΄ 39). Αλλά γιʼ αυτόν που καταλαβαίνει το νόημα της Γραφ
ής τίποτα από αυτά δε συνιστά κατηγορία εναντίον του Θεού, ότι είναι αίτιος και δημιουργός των κακών. Γιατί αυτός που είπε “εγώ ο κατασκευάσας φώς και ποιήσας σκότος”, παρουσιάζει με αυτό τον εαυτό του δημιουργό της κτίσεως, όχι δημιουργό κάποιου κακού... “και κτίζων κακά”, δηλαδή τα μεταποιεί και τα βελτιώνει, ώστε αφού παραμεριστούν τα ενυπάρχοντα κακά, να μετέχουν στη φύση του καλού”.

Όπως γράφει ο άγιος Ισαάκ ο Σύρος, “η Αγία Γραφή λέει πολλά και πολλές φορές χρησιμοποιεί ονόματα καταχρηστικά, όχι στην κυριολεξία... Οι συνετοί όμως αυτά τα καταλαβαίνουν”.

Ο άγιος Βασίλειος δίνει στην ίδια ομιλία την εξήγηση αυτών των εκφράσεων της Αγίας Γραφής: “Γιατί ο φόβος, λέει, οικοδομεί τους απλοϊκωτέρους” και αυτό είναι σωστό όχι μόνο γιά τους απλούς ανθρώπους αλλά γιά όλους μας. Μετά την πτώση μας έχουμε ανάγκη από το φόβο γιά να κάνουμε οποιοδήποτε ωφέλιμο έργο και οποιοδήποτε καλό στον εαυτό μας ή στους άλλους. Γιά να καταλάβουμε την Αγία Γραφή, λένε οι πατέρες, πρέπει να έχουμε κατά νού το σκοπό της, που είναι η σωτηρία μας και η προοδευτική προσέγγισή μας στην κατανόηση του Δημιουργού και Θεού μας και της αξιοθρήνητης κατάστασής μας.

Η ίδια η Αγία Γραφή, όμως, σε άλλα σημεία μας εξηγεί με περισσότερη ακρίβεια ποιος είναι ο πραγματικός αίτιος των κακών. Στον Ιερεμία (β΄ 17, 19) διαβάζουμε: “ουχί ταύτα εποίησέ σοι το καταλιπείν σε εμέ; λέγει Κύριος ο Θεός σου... παιδεύσει σε η αποστασία σου και η κακία σου ελέγξει σε^ και γνώθι και ιδέ, ότι πικρόν σοι το καταλιπείν σε εμέ, λέγει Κύριος ο Θεός σου”.

Η Αγία Γραφή μιλάει τη γλώσσα μας, τη γλώσσα που καταλαβαίνουμε στην κατάστασή μας της πτώσης. Όπως λέει ο άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος, “σύμφωνα με τη δική μας αντίληψη δώσαμε στις ιδιότητες του Θεού ονόματα από τις δικές μας ιδιότητες”. Και ο άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός εξηγεί ότι στην Αγία Γραφή “ο Θεός αναφέρεται σαν να είχε σώμα, συμβολικά... (περιέχει) κάποια μυστική σημασία που, μέσα από τα πράγματα που ανταποκρίνονται στη φύση μας, μας διδάσκει πράγματα που υπερβαίνουν αυτήν”.

Εκκλησιαστικά νέα 21/12

Το Πολιτιστικό Κέντρο της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών ( στην οδό Μεγ. Βασιλείου 15 -Ρουφ) θα εγκαινιάσει ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος σήμερα   Τετάρτη 21/12 στις 5:00 το απόγευμα.
Το νέο κτήριο διαθέτει  όλες τις απαραίτητες υποδομές  ώστε να μπορεί να  φιλοξενεί πολιτιστικές και άλλες εκδηλώσεις, συνέδρια, ημερίδες και δράσεις της Ι. Αρχιεπισκοπής και των ενοριών της καθώς και  του Ιδρύματος Ποιμαντικής Επιμόρφωσης .


Στον Ιερό Ναό Αγίου Γεωργίου Χαϊδαρίου σήμερα Τετάρτη 21/12 στις 5:00μμ θα γίνει η υποδοχή ιερών λειψάνων των Αγίων Ραφαήλ, Νικολάου και Ειρήνης  από τον  του Σεβ. Μητροπ. Νικαίας κ. Αλέξιο. Τα ιερά λείψανα  θα παραμείνουν στο Ναό προς ευλογία των πιστών. 

Το Μυστήριο του Ιερού Ευχελαίου θα τελεσθεί   σήμερα Τετάρτη  21/12  στους Ιερούς Ναούς:
-Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης στη Μεταμόρφωση στις 5:00μμ , όπου θα τεθεί σε προσκύνηση λείψανο της Αγίας Αναστασίας της Φαρμακολυτρίας.
-Αγίας Τριάδος Χολαργού στις 5:00μμ.
-Αγίας Παρασκευής Νέας Πεντέλης  και Αγίας Τριάδος Αιγάλεω στις 6:00μμ.

Ιερές αγρυπνίες θα τελεσθούν  σήμερα Τετάρτη 21/12 το βράδυ στους  Ιερούς  Ναούς :
- Κοιμήσεως Θεοτόκου Σπάτων, όπου θα τεθεί σε προσκύνηση ιερό λείψανο της Αγίας Αναστασίας της Φαρμακολυτρίας.
-Αγίου Γερασίμου Άνω Ιλισίων 9:00μμ.
-Αγίου Γεωργίου Χαϊδαρίου  9:00μμ.


Στον ιερό Ναό Αγίου Γεωργίου Κορυδαλλού  σήμερα Τετάρτη 21/12 στις 6:00μμ θα γίνει η υποδοχή Ιερών λειψάνων του Αγίου Λουκά του Ιατρού, Αρχιεπισκόπου Συμφερουπόλεως. Στη συνέχεια θα μιλήσει ο Αρχιμ. Νεκτάριος Αντωνόπουλος, Ηγούμενος της Ιεράς Μονής Σαγματά και θα τελεσθεί ιερό ευχέλαιο.

«Δεύτε ίδωμεν πιστοί… Τα Χριστούγεννα στην Ορθόδοξη εικονογραφία» είναι το θέμα της ομιλίας που θα πραγματοποιήσει ο Αγιορείτης Μοναχός π. Πατάπιος Καυσοκαλυβίτης,  σήμερα Τετάρτη 21/12 στις 5:00μμ στον Ιερό Ναό Κοιμήσεως Θεοτόκου Νέας Φώκαιας Χαιδαρίου.
Στον Ιερό Ναό Αγία Παρασκευής Κορωπίου κάθε Τετάρτη στις 4:30μμ τελείται εσπερινός και η Παράκληση προς τιμήν του Άγιου Λουκά, Αρχιεπισκόπου Συμφερουπόλεως και Κριμαίας του Ιατρού. Θα ακολουθεί συζήτηση με υπεύθυνο τον π. Ανάργυρο Φακίνο.
Ενοριακή Σύναξη μελέτης Αγίας Γραφής πραγματοποιείται κάθε Τετάρτη στις 6:00μμ στον Ιερό Ναό Παναγίας Φανερωμένης Χολαργού.
Στον Ιερό Ναό Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης Νέας Ιωνίας κάθε Τετάρτη στις 8:00μμ τελείται Ιερό Ευχέλαιο και στη συνέχεια Θεία Λειτουργία.
Στο Μοναστήρι «Παναγία των Βρυούλων» Ιβήρων 6 στην Πλατεία Αμερικής κάθε Τετάρτη από τις 6:30μμ μέχρι τις 9:30μμ τελείται Θεία Λειτουργία και γίνεται προσκύνηση λειψάνων του Αγίου Λουκά του Ιατρού και του Αγίου Νεκταρίου.
Στον Ιερό Ναό Αγίας Μαρίνας Ηλιουπόλεως κάθε Τετάρτη στις 6:00μμ ψάλλεται η Παράκληση στην Αγία Μαρίνα και στη συνέχεια τελούνται το Απόδειπνο και οι Χαιρετισμοί της Παναγίας.
Στην Ιερά Μονή Παναγίας Χρυσοπηγής στο Πολυδένδρι κάθε Τετάρτη στις 6:30 το απόγευμα τελείται η Παράκληση στην Υπεραγία Θεοτόκο και ακολουθεί ομιλία από τον Αρχιμ. Εφραίμ Παναούση με θέμα την ερμηνεία των Πράξεων των Αποστόλων. Στη συνέχεια ακολουθεί το Ιερό Απόδειπνο.
Στον Ιερό Ναό Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης Πειραιώς, ψάλλεται η παράκληση του Αγίου Παρθενίου, Επισκόπου Λαμψάκου κάθε Τετάρτη στις 5:30 το απόγευμα.
Στον Ιερό Ναό Προφήτη Ηλία Καστέλλας κάθε Τετάρτη στις 8:00μμ ψάλλεται η Ιερά Παράκληση στην Παναγία την Γερόντισσα και στη συνέχεια τελείται ιερά αγρυπνία.


 

Η αληθής μετάνοια Κλήρου και λαού δύναται να θεραπεύση το κακο


Η σημερινή κρίσις, η οποία απειλεί με καταστροφή τον ελληνισμό σημαίνει θερισμόν των καρπών του υλιστικού τρόπου ζην και σκέπτεσθαι των Νεοελλήνων, μακράν των ζωογόνων υδάτων της Ορθοδοξίας, η οποία θα έδει να διαποτίζη την καθημερινήν ζωή μας. Ο ατομισμός, το συμφέρον και ο εγωκεντρισμός, ο καταναλωτισμός και ο ευδαιμονισμός, η παρακμή των πνευματικών και ηθικών αξιών είναι τα γνωρίσματα της κακοδαιμονίας και μόνον η αληθής μετάνοια Κλήρου και λαού δύναται να θεραπεύση το κακο και ο Ελληνισμός να επανεύρη τον δρόμον του.

Δέσμιος ειμι τω έρωτί Σου.

Η τρώσις. Τρώσις είναι ο τραυματισμός της ψυχής υπό των βελών της θείας αγάπης. Είναι η μόνη πληγή που προξενεί αντί άλγους ευγνωμοσύνην και ευχαριστίαν προς Τον τρώσαντα.

Τετρωμένος καρδίαν ειμί εγώ εξέτηξέ με ο ζήλος σου, ηλλοίωσέ με η αγάπη Σου Δέσποτα, δέσμιος ειμι τω έρωτί Σου.

 (άγ. Ιωάννης ο Δαμασκηνός, PG 96,817B).

ΤΟ ΑΛΗΘΙΝΟΝ ΘΑΡΡΟΣ.



Αυτό το θάρρος το χρειαζόμαστε όλοι και ο Άγιος Συμεών ο Νέος Θεολόγος, μας εξηγεί πως θα το βρούμε (Πρακτικά και Θεολογικά Κεφάλαια ) :

«Εκείνος, που έχει οδηγόν του τον φόβον του Θεού, δεν φοβάται και όταν ακόμα ζη ανάμεσα σε πονηρούς ανθρώπους. Διότι, όταν έχει μέσα του τον φόβον του Θεού, κρατά το ανίκητον όπλον της πίστεως, ένα όπλον με το οποίον μπορεί να επιτύχη τα πάντα, ακόμα και αυτά, που φαίνονται δύσκολα και ακατόρθωτα σε πολλούς. Ο άνθρωπος, που φοβάται τον Θεόν, ζη μεν ανάμεσα σε κακούς και πονηρούς ανθρώπους, αλλά μοιάζει με γίγαντα ανάμεσα σε μαϊμούδες, ή με λιοντάρι, που βρυχάται ανάμεσα σε αδύνατα σκυλιά και σε αλεπούδες, γιατί το θάρρος του το βρίσκει και το αντλεί από τον φόβον του Θεού, που νοιώθει μέσα του».