Επιστολαί Αγ. Νεκταρίου

Επιστολή  4η

Εν  Αθήναις τη 11 Ιανουαρίου 1905

Τέκνα εν Κυρίω αγαπητά χαίρετε εν Κυρίω.
Εις Αίγιναν.

Έλαβον την επιστολήν σας και εχάρην δια την υγείαν σας και την υπομονήν σας. Χάριτι θεία και εγώ είμαι καλά. Εύχομαι να μας διαφυλάττη όλους ο Θεός ημών εν υγεία και να κατευθύνη τα διαβήματα υμών εις εργασίαν των θείων Αυτού εντολών. Δεν έχω να σας γράψω τι, διότι δεν μετέβην εις ιερουργίαν και δεν ωμίλησα δια να σας δώσω περίληψιν της ομιλίας μου. Εάν το πνεύμα δεν κινήση τον νουν μου μένει αργός και αδυνατώ να γράψω τι, ώστε δεν έχω τι να σας γράψω. Εγκλείστως πέμπω υμίν Ωδήν τινα προς την Υπεραγίαν Θεοτόκον την οποίαν εποίησα εκ των χαιρετισμών της Κυρίας Θεοτόκου, εντείνας τα διάφορα μέτρα αυτών εις εν ιαμβικόν, όπως ψάλληται εις ήχον α΄. πιστεύω ότι θα σας αρέση. Ψάλλονται και αργώς και γοργώς. Προτίθεμαι να εκτυπώσω όλους τους ύμνους εις μικρόν σχήμα, το ήμισυ του προσευχηταρίου, και να το ονομάσω «Θεοτοκάριον μικρόν», όπως διαδοθή και υμνείται η Κυρία Θεοτόκος υπό των ευσεβών. Θα προέβαινον ευθύς εις την τύπωσιν, αλλά οφείλω ακόμη εις τον τυπογράφον, ευθύς ως οικονομήσω τα οφειλόμενα, θα προβώ εις την τύπωσιν του Θεοτοκαρίου και μετ΄ αυτό θα τυπώσω εν έργον μοναχού τινος Αντιόχου, περί ου λόγον ποιούμαι εις την αναγγελίαν της 267 σελίδος του «Γνώθι σαυτόν», είναι έργον εξαίσιον. Ο συγγραφεύς λέγει, ότι εν αυτώ πάσαν συνέστειλε την Αγίαν Γραφήν, Παλαιάν και Καινήν. Χρήματα δεν έχω, διότι εδαπάνησα ό,τι είχον εις την εκτύπωσιν του «Γνώθι σαυτόν», εκ του οποίου δεν θα εισπράξω παρά ελάχιστα πράγματα, διότι μόλις εγράφησαν 90 έως 100 συνδρομηταί, των οποίων τας συνδρομάς θα εισπράξωμεν μετά μήνας και κατά μικρά ποσά, τα οποία χάνονται, αλλά καίτοι δεν έχω, εν τούτοις θα προσπαθήσω να το τυπώσω τη βοηθεία του Θεού εκ των περισσευμάτων των μισθών μου. Εύχεσθε και σεις, όπως ο Θεός με φωτίζη, με ενισχύη και με διευκολύνη εν τη εργασία μου.  Ο Κύριος Δήμαρχος δεν μοι απήντησεν εισέτι, όταν μοι απαντήση θα σας στείλω την επιστολήν του. Την επιστολήν μου ταύτην πέμπω υμίν δια της κυρίας Ελένης Ζαρβουλάκου προς ην έστειλα και χαρτί, μελάνι, και πένας. Εάν τινος στερήσθε να μοι γράφητε ελευθέρως. Εάν κρυώνητε, γράψατέ μοι να σας στείλω δύο μικρά αντεριά (ζωστικά) όπου έχω. 
                               
Σας εύχομαι πατρικώς και διατελώ προς Θεόν ευχέτης.   
                                                          
 + Ο Πενταπόλεως Νεκτάριος.

Υ.Γ.  Τα ζωστικά σας τα στέλλω.
Ο ίδιος.

Δεν υπάρχουν σχόλια: