Θεανθρώπινον πλήρωμα της Εκκλησίας. Άγ. Ιουστίνος (Πόποβιτς)


Τοιουτοτρόπως εμείς οι άνθρωποι πληρούμεθα εν τη Εκκλησία με «παν το πλήρωμα της θεότητος» (Κολ. 2,9) : Το θεανθρώπινον πλήρωμα είναι η Εκκλησία, ο Θεάνθρωπος η κεφαλή της, αυτή το σώμα Του, ημείς δε κατά πάντα εν πλήρει εξαρτήσει απ΄ Αυτόν, ωσάν το σώμα από την κεφαλήν. Εξ Αυτού, ως αθανάτου Κεφαλής της Εκκλησίας, ρέουν δια μέσου όλου του σώματος της Εκκλησίας ρεύματα των ζωηφόρων κεχαριτωμένων δυνάμεων και μας ζωογονούν με την αθανασίαν και την αιωνιότητα. Όλαι αι θεαθρώπιναι αισθήσεις της Εκκλησίας είναι απ΄ Αυτόν, εν Αυτώ και δι΄ Αυτού. Όλα τα άγια μυστήρια και αι άγιαι αρεταί εν τη Εκκλησία με τας οποίας καθαριζόμεθα, αναγεννώμεθα, μεταμορφωνόμεθα, αγιαζόμεθα, χριστοποιούμεθα, θεανθρωποιούμεθα, θεούμεθα, τριαδοποιούμεθα, σωζόμεθα, γίνονται εκ του Πατρός δια του Υιού εν Αγίω Πνεύματι, ακριβώς λόγω της καθ΄ υπόστασιν ενώσεως του Θεού Λόγου με την ανθρωπίνην φύσιν μας εν τω θαυμαστώ Προσώπω του Θεανθρώπου Κυρίου Ιησού. Διατί ο Θεάνθρωπος Κύριος Ιησούς, το δεύτερον Πρόσωπον της Αγίας Τριάδος, είναι το παν εν τη Εκκλησία: και η Κεφαλή του σώματος της Εκκλησίας και η Εκκλησία το σώμα Του; Δια να ημπορέσωμεν τα μέλη της Εκκλησίας να «αυξήσωμεν εις αυτόν τα πάντα, ος εστιν η κεφαλή, ο Χριστός…», «μέχρι καταντήσωμεν οι πάντες εις άνδρα τέλειον, εις μέτρον ηλικίας του πληρώματος του Χριστού» (Εφ. 4, 15. 13).

Δεν υπάρχουν σχόλια: