Άγιος Ιουστίνος (Πόποβιτς) : Άνθρωπος και Θεάνθρωπος.


Η αιωνία ζωή τρέφεται και διατηρείται δια του αιωνίου αγαθού, της αιωνίας δικαιοσύνης, της αιωνίας αληθείας, της αιωνίας σοφίας και του αιωνίου φωτός. Και όταν ο Σωτήρ εκήρυξεν: «Εγώ ειμι η Ζωή», με τούτο εκήρυττε περί του Εαυτού Του και τα εξής: Εγώ ειμι το Αγαθόν, εγώ ειμι η Δικαιοσύνη, εγώ ειμι η Αλήθεια, εγώ ειμι η Σοφία, εγώ ειμι το Φως. Εφ΄ όσον λοιπόν Αυτός είναι όλα αυτά συγχρόνως, ο Ίδιος είναι και το ύψιστον μέτρον όλων τούτων. Με την υπερτελείαν Προσωπικότητά Του ο αναμάρτητος Θεάνθρωπος αποτελεί εν τω γένει των ανθρώπων το μόνον αλάθητον κριτήριον και της ζωής και του αγαθού και της δικαιοσύνης και της αληθείας και της σοφίας και του φωτός. Επομένως ο Θεάνθρωπος είναι η υψίστη και τελειοτάτη αξία, η μόνη αιωνία αξία, και με αυτό και δι΄ αυτό το ύψιστον και τελειότατον κριτήριον, το μόνον αιώνιον κριτήριον της αληθείας, της ζωής, της δικαιοσύνης, του φωτός, της αγαθότητος, της σοφίας.   

        Συνεχίζεται.                                        

Δεν υπάρχουν σχόλια: