Ο Κοσμάς :


 Είναι αλήθεια, πως είχα την ευλογία του Θεού, όταν ήμουνα Νεοημερολογίτης μέχρι το 1990, να γνωρίσω και να συνδεθώ πνευματικά με πολλούς και καλούς κληρικούς του Νέου Ημερολογίου. Μεταξύ αυτών ήταν ο π. Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος, ο π. Ιωάννης Ρωμανίδης, ο π. Πορφύριος και άλλοι. Ο καθένας τους με τον τρόπο του με βοήθησε πολύ. 
Τόσο τ΄ ανωτέρω αγαπητά σε μένα και καταξιωμένα αυτά πρόσωπα, όσο και τα λοιπά, τα ονόματα των οποίων δεν ανέφερα, και με τα οποία συνδέθηκα πνευματικά, είχαν και μεταξύ τους διαφορετικές απόψεις και εκτιμήσεις σε πολλά ζητήματα, που ένας πιστός είναι αδύνατο να τις συμβιβάσει, χωρίς να υποστεί διχασμό της προσωπικότητάς του. Ο μακαριστός π. Ιωάννης Ρωμανίδης, μου είχε ειπεί κάποτε: «Όποιος κάνει αδιάκριτη υπακοή στους σύγχρονους γεροντάδες, έχει σίγουρη την κόλαση»! Ο άγιος Συμεών ο νέος θεολόγος συμβουλεύει τους μοναχούς του να μη κάνουν αδιάκριτη υπακοή, αλλά κάθε φορά να ελέγχουν αν τα λόγια του γέροντά τους είναι σύμφωνα με την Αγία Γραφή, κι΄ αν ναι, τότε να υπακούουν»! Ο δε άγιος Μελέτιος ο Ομολογητής συμβουλεύει λέγων: «Μη υπακούετε εις μοναχούς, ούτε εις ιερείς, ούτε εις επισκόπους σε όσα κακώς σας συμβουλεύουν να φρονήτε ( να πιστεύετε)».
Τους πιό πάνω γέροντες ευγνωμονώ για όσα θετικά μου πρόσφεραν. Πάνω όμως από τους γέροντες αυτούς, ως πιστός, είμαι υποχρεωμένος να τοποθετώ τους αγίους Πατέρες της Εκκλησίας. Σ΄ αυτούς, πιστεύω, ότι οφείλουμε όλοι να κάνουμε αδιάκριτη υπακοή. Νομίζω, ότι σ΄ αυτό το θέμα, κανένας πραγματικά Ορθόδοξος πιστός δεν θα διαφωνήσει. Παρά τον σύνδεσμό μου και σεβασμό μου στους γέροντες αυτούς, υπήρξαν θέματα για τα οποία είχα και έχω διαφορετική γνώμη.

Δεν υπάρχουν σχόλια: