Καθ. Πανεπ. Αθηνών κ. Ι. Κορναράκης :

Πρὸ δεκαετίας, περίπου, στὴν Θεολογικὴ Σχολὴ τοῦ Α.Π.Θ., ἐκπονήθηκαν –καὶ ἔγιναν ἀποδεκτές– δύο διατριβές, οἱ ὁποῖες «ἀπεδείκνυαν» ὀρθοδόξους δύο αἱρετικοὺς τῆς Δ’ Οἰκουμενικῆς Συνόδου τῆς Χαλκηδόνος: τὸν Διόσκορο καὶ τὸν Σεβῆρο (τὸν ἀποκαλούμενο «ἀκέφαλο» στὸ σχετικὸ τροπάριο τοῦ Ὄρθρου τῆς Ἀκολουθίας τῆς ἑορτῆς τῶν Ἁγίων Πατέρων).
Ἡ δικαιολογία καὶ τὸ αἴτιο τῆς ἐκπονήσεως τῶν ἐν λόγῳ διατριβῶν εἶναι ὅτι, ἀμφότερες προλειαίνουν τὸ ἔδαφος, ὥστε, μελλοντικὴ Σύνοδος νὰ πεισθεῖ γιὰ τὰ «ὀρθόδοξα» φρονήματα τῶν δύο –Συνοδικῶς καταδικασθέντων– αἱρετικῶν.

2 σχόλια:

Κυπριανός Χριστοδουλίδης είπε...

Εφόσον άρχισε το "ξήλωμα¨των εκκλησιαστικών πατέρων (σημ. αρχής γενομένης από τον ιερό Αυγουστίνο χάρις στον π. Ρωμανίδη) γιατί να μη "ξηλώσουμε" κάποια Σύνοδο. Η ευπρέπεια και η τρόποι καλής συμπεριφοράς του αγαπισμού και των σχέσεων επιβάλλει να αποκαταστήσουμε τους Διόσκορο και Σεβήρο.

Silver είπε...

Μεταφέρω την θέση του αδελφού "Κοσμά", που είναι πιστός του εν Ελλάδι πάτριου :

Βεβαίως, τα γραπτά μένουν. Τον Αυγουστίνο ανέγραψε επίσημα στο αγιολόγιο το 1968, ο Νεοημερολογίτης Ιερώνυμος Κοτσώνης, Το ότι πολλοί άγιοι της Εκκλησίας θεώρησαν τον Αυγουστίνο άγιο, είναι αληθές. Εξηγήσαμε όμως σε προηγούμενες καταχωρήσεις μας το που οφείλεται ο λόγος, που πίστευαν αυτό το πράγμα. Πόσοι άγιοι όμως πολέμησαν τις πλάνες και αιρέσεις του! Νομίζεις, αγαπητέ φίλε Misha, πως αν οι άγιοι αυτοί, γνώριζαν ότι ο πατέρας των αιρέσεων αυτών ήταν ο Αυγουστίνος, θα εξακολουθούσαν να τον θεωρούν άγιο;
Εσύ, όμως, που γνωρίζεις σήμερα την αλήθεια, ότι δίδαξε αυτές και άλλες αιρέσεις, γιατί τον θεωρείς άγιο; Δεν ακολουθείς έτσι και τις αιρέσεις του;