O Kοσμάς :

β. Η γνώμη, ότι η επιλογή μου να αποτειχισθώ από την Εκκλησία του Νέου Ημερολογίου θα ήταν διαφορετική αν ζούσε ο π. Πορφύριος το 1990, όταν αποτειχίστηκα, νομίζω ότι δεν είναι ορθή.
Αυτό το στηρίζω κατ΄ αρχήν, στο ότι αν ζούσε ο π. Πορφύριος όταν είχε αποκαλυφθεί η γενόμενη «Ένωση των Εκκλησιών» το 1965, ή αργότερα η συμφωνία του Σαμπεζύ Μπελεμέντ, θα διαχώριζε τη θέση του από τους Λατινόφρονες ποιμένες του Νέου Ημερολογίου. Και εν πάση περιπτώσει, αν δεν διαχώριζε, νομίζω ότι δεν θα εμπόδιζε κανένα να αποτειχισθεί από το χώρο του Νεοημερολογιτισμού, πράγμα το οποίο επιβάλλουν οι άγιοι Πατέρες στην περίπτωση αιρετικών ποιμένων!

γ. Ο αείμνηστος π. Ιωάννης Ρωμανίδης, ο οποίος χαρακτήρισε την αλλαγή του Ημερολογίου ως «κανονικοδογματικό ζήτημα», όταν συζήτησα το θέμα της αποτείχισης, μου ανέφερε την πληροφορία που είχε, για τον δάσκαλό του π. Γεώργιο Φλορόφσκι, ο οποίος είχε παύσει την «κοινωνία» με τους επισκόπους όλων των λεγομένων Ορθοδόξων Εκκλησιών και γι΄ αυτό όταν πέθανε δεν εύρισκαν παπά να τελέσει την κηδεία του. Είχε όμως τη γνώμη, πως αν το 1924 οι Παλαιοημερολογίτες, δεν είχαν αποτειχιστεί, θα μπορούσαν μέσα από το Νεοημερολογιτικό χώρο να πετύχουν την επαναφορά του Παλαιού Ημερολογίου. Με τον τρόπο αυτό ο π. Ιωάννης Ρωμανίδης διετύπωσε έμμεσα τη γνώμη του για τη δική μου αποτείχιση. Εγώ, φυσικά, του αντέτεινα τα επιχειρήματά μου, χωρίς να επιμείνει στη δική του γνώμη.

Δεν υπάρχουν σχόλια: