Η ΠΑΝΑΙΡΕΣΗ ΤΩΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ π. Θ. ΖΗΣΗΣ

Pascha , Anastasi Hymn - Ode 8 in Greek


Ταλαίπωρη Ορθοδοξία! Σε σέρνουν και σε άγουν ως αρνίον επί σφαγήν. ----- Truman, Athenagoras, and World Orthodoxy: An Historical Alternative to Current US Relations with Constantinople.


























Not that long ago, American presidents understood that Washington’s active support and defense of the Ecumenical Patriarchate of Constantinople was not only consistent with the principle of religious freedom but was also an important, global resource for highlighting and communicating American values in the twin arenas of international relations and Great Power diplomacy.  The history surrounding this official view of the Patriarchate as a unique partner for emphasizing democratic ideas abroad and for advancing humanitarian objectives throughout the world has, however, largely eluded public awareness while being steadily eroded from the institutional memory of this country’s foreign policy elite.

O Συναξαριστής της ημέρας.

Πέμπτη, 24 Απριλίου 2014

Ελισσάβετ οσίας, της θαυματουργού, Σάββα του στρατηλάτου, Αχιλλέως, Φήλικος, Φορτουνάτου ιερομάρτυρος, Δούκα του Μυτιληναίου (1564), Νικολάου (1795), Ακυλίνας, Γεωργίου των νεομαρτύρων.

Ἡ Ὁσία Ἐλισάβετ καταγόταν ἀπὸ τὴν Ἡράκλεια τῆς Θράκης καὶ ἔζησε τὸν 5ο αἰώνα μ.Χ. Οἱ γονεῖς της, Εὐνομιανὸς καὶ Εὐφημία, ἦταν ξακουστοὶ καὶ ὀνομαστοί, φημισμένοι γιὰ τὰ πλούτη τους καὶ περίφημοι γιὰ τὴν ἀρετή τους. Κατοικοῦσαν κοντὰ στὴν Ἡράκλεια, στὸν τόπο ποὺ ἀπὸ παλιὰ ὀνομαζόταν Θρακοκρήνη καὶ ἀργότερα Ἀβυδηνοί. Ζοῦσαν μὲ εὐσέβεια ἔχοντας ὡς πρότυπο τὸν Ἰώβ. Ποθώντας δὲ μὲ πάθος νὰ μιμηθοῦν τὴν φιλοξενία τοῦ Ἀβραάμ, ἁπλόχερα βοηθοῦσαν ὅλους, ὅσοι εἶχαν ἀνάγκες ὑλικές.

Εκκλησιαστικά νέα

Η Τιμία Κάρα του Οσίου Δαυίδ του  Γέροντος θα τεθεί σε προσκύνηση στον Ιερό Ναό Αγίων Τιμοθέου και Μαύρας  στην Άνω Ηλιούπολη   σήμερα  24 Απριλίου. Σήμερα το πρωί  24/4 θα τελεσθεί Θεία Λειτουργία.

Αύριο   Παρασκευή    25/4 της Διακαινησίμου,  εορτάζουν οι Ιεροί Ναοί Ζωοδόχου Πηγής Χατζηκυριακείου, Ζωοδόχου Πηγής Παλαιάς Κοκκινιάς και Ζωοδόχου Πηγής Καμινίων της Μητροπολιτικής περιφέρειας Πειραιώς.

 Στον Ιερό Ναό Ζωοδόχου Πηγής Χατζηκυριακείου,  Το πρόγραμμα έχει ως εξής: Σήμερα Πέμπτη  24/4 , παραμονή της εορτής, στις 7:00  το απόγευμα θα ψαλεί ο εσπερινός χοροστατούντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Πειραιώς κ. Σεραφείμ. Στη συνέχεια θα γίνει η λιτάνευση της ιεράς εικόνας και θα ψαλεί η Ιερά Παράκληση.  Αύριο Παρασκευή 25/4, ανήμερα της εορτής, το πρωί θα τελεσθούν  ο όρθρος και η Θεία Λειτουργία ιερουργούντος του Σεβ. Μητροπολ. Προικοννήσου κ. Ιωσήφ.  Στις 6:00 μ.μ. θα τελεσθούν ο μεθέορτος εσπερινός και η Ιερά Παράκληση.

Στον Ιερό Ναό Ζωοδόχου Πηγής Παλαιάς Κοκκινιάς,   σήμερα Πέμπτη 24/4     το απόγευμα  θα ψαλεί ο πανηγυρικός εσπερινός χοροστατούντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Προικοννήσου κ. Ιωσήφ. Αύριο Παρασκευή  25/4  το πρωί θα τελεσθούν  ο Όρθρος και η Θεία Λειτουργία ιερουργούντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Πειραιώς κ. Σεραφείμ.

Στον Ιερό Ναό Ζωοδόχου Πηγής Καμινίων,  σήμερα Πέμπτη  24/4, στις  7:30 το απόγευμα, θα ψαλεί Πανηγυρικός Εσπερινός μετ΄ αρτοκλασίας. Αύριο  Παρασκευή 25/4   το πρωί, θα ψαλεί ο Όρθρος και στη συνέχεια θα τελεστεί Πανηγυρική Θεία Λειτουργία. Στις  6:30μμ  θα γίνει η περιφορά της Ιεράς Εικόνας   και θα ψαλούν ο μεθέορτος εσπερινός και η  Ιερά Παράκληση.

Την  Αρχαιοπρεπή Θεία Λειτουργία του  Αγίου Μάρκου του Ευαγγελιστού θα τελέσει  ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Πειραιώς κ. Σεραφείμ στον Ιερό Ναό Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης στον Πειραιά  αυτήν την Κυριακή 27/4 το πρωί.

Πανηγυρικά θα τιμηθεί η εορτή της Αγίας μάρτυρος Πολυχρονίας, μητρός του Αγίου Γεωργίου του Τροπαιοφόρου στον Ιερό Ναό Αγίου Γεωργίου Ταύρου με τη Θεία Λειτουργία που θα τελεσθεί σήμερα Πέμπτη 24/4 το πρωί.

Εορτάζει αύριο Παρασκευή  25/4    –της Διακαινησίμου- το Ιερό Προσκύνημα  «Ζωοδόχος Πηγή Παναγία Τρυπητή» Αιγίου με το ακόλουθο πρόγραμμα:
Σήμερα Πέμπτη  24/4 , παραμονή της εορτής, στις 7:00μμ θα ψαλεί Μέγας πανηγυρικός εσπερινός χοροστατούντος του Σεβ. Μητροπ. Καλαβρύτων κ. Αμβροσίου.  Στις 11:00 το βράδυ θα αρχίσει η τέλεση ιεράς αγρυπνίας. Αύριο Παρασκευή 25/4 το πρωί, θα τελεσθεί  Πολυαρχιερατικό Συλλείτουργο . Θα ακολουθήσει η λιτάνευση της ιεράς εικόνας. Ο Εσπερινός και η Θεία Λειτουργία θα μεταδοθούν απευθείας από το Ραδιόφωνο της Πειραϊκής Εκκλησίας. 

Πανηγυρίζουν, επίσης,  αύριο Παρασκευή 25/4 οι ιεροί Ναοί :
-Ζωοδόχου Πηγής   Αλίμου, όπου στις ιερές Ακολουθίες θα προεξάρχει ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Νέας Σμύρνης κ. Συμεών. Αύριο Παρασκευή 25/4 το βράδυ θα τελεσθεί ιερά αγρυπνία (10:00 μ.μ. ).
- Ζωοδόχου Πηγής στο Νοσοκομείο  «Αλεξάνδρα».
-Ζωοδόχου Πηγής Κάτω Πατησίων, όπου σήμερα Πέμπτη 24/4 το βράδυ θα τελεσθεί ιερά αγρυπνία.(9:15 μ.μ.) .
-Ζωοδόχου Πηγής και Αγίου Λευκίου στο Άλσος Νέας Φιλαδέλφειας.
-Ζωοδόχου Πηγής στο Εθνικό Κέντρο Αποκατάστασης.
- Εισοδίων της Θεοτόκου στην Κηπούπολη Περιστερίου.
-το ιερό παρεκκλήσιο της Ζωοδόχου Πηγής στην Ιερά Μονή των Αγίων Πατέρων Σχιστού Περάματος όπου στις ιερές Ακολουθίες θα προεξάρχει ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Νικαίας κ. Αλέξιος.
-το ιερό παρεκκλήσιο της Ζωοδόχου Πηγής επί του Βράχου της Ακροπόλεως.
-το ιερό παρεκκλήσιο της Παναγίας Χελιδονούς στη Νέα Κηφισιά.

Εκδήλωση  με ύμνους των Δεσποτικών και Θεομητορικών εορτών του  ενιαυτού  θα  πραγματοποιηθεί την  Κυριακή 27/4  στις 7:00 μ.μ. στον Ιερό Ναό Υπαπαντής Ταμπουρίων.





"Ορθόδοξος Τύπος" : Σεβ. Μητροπολίται που θεωρείτε τον Παπισμόν «αδελφή Εκκλησία», δεν νομίζετε ότι είσθε θεομπαίκται;

Τὸ Βατικανὸν εἶναι κρατίδιον, ἀλλὰ ὁ Οἰκουμενικὸς Πατριάρχης ἀποκαλεῖ τὸν Πάπαν «Ἁγιώτατον ἀδελφὸν τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ρώμης» καὶ ἡ ἡμετέρα Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία άποκαλεῖται ὑπό τοῦ Πάπα «ἀδελφὴ Ἐκκλησία». Ἆραγε οἱ ἡμέτεροι Σεβ. Μητροπολῖται τῆς τάσεως τῆς οἰκουμενιστικῆς κινήσεως ἀλλὰ καὶ γενικώτερον οἱ Σεβ. Μητροπολῖται, οἱ ὁποῖοι θεωροῦν τὸν Παπισμόν «ἀδελφὴ Ἐκκλησία», πιστεύουν ἀληθῶς ὅσα ψάλλουν ἀπὸ τὴν Ὡραίαν Πύλην, ὅπως: «Κύριε, Κύριε, ἐπίβλεψον ἐξ οὐρανοῦ καὶ ἴδε, καὶ ἐπίσκεψαι τὴν ἄμπελον ταύτην» ἤτοι τὴν Ὀρθόδοξον Ἐκκλησίαν; Διότι αὐτοὶ ἀναγνωρίζουν τὸν Παπισμόν, τοὺς Κόπτας κ.λπ. ὡς κανονικὰς Ἐκκλησίας, αἱ ὁποῖαι ὀρθοτομοῦν τὸν λόγον τῆς Ἀληθείας. Δὲν νομίζουν ὅτι εἶναι θεομπαῖκται.

Φώτης Κόντογλου :

 ...Μίλησα γιὰ τὶς ξένες χῶρες ποὺ σπουδάζουνε οἱ θεολόγοι μας. Αὐτοὶ οἱ λαοὶ εἶναι ἀγαθὴ γῆ καὶ καλοδεχτική, γιὰ νὰ φυτρώσει μέσα τους ὁ σπόρος τῆς ἀληθινῆς πίστης. Ἀλλὰ οἱ δικοί μας ποὺ πηγαίνουνε νὰ σπουδάσουνε ἐκεῖ ἀπὸ ματαιοδοξία, ἀντὶ νὰ μεταλαμπαδεύουνε τὴν Ὀρθοδοξία σὲ κεῖνες τὶς ψυχές, ποὺ τὶς ξέρανε ὁ λίβας τοῦ Προτεσταντικοῦ ὀρθολογισμοῦ, φέρνουν ἀπὸ κεῖ σὲ μᾶς, στὴ φυλὴ ποὺ κήρυξε τὸ Εὐαγγέλιο σ᾿ ὅλη τὴ γῆ, τὸν παραμορφωμένον ἐκεῖνον Χριστιανισμό, πιθηκίζοντας τὰ ξένα κι ἀποθεώνοντάς τα, ὅπως ὁ Παυσανίας ὁ Περιηγητὴς λέγει, πὼς κάνανε οἱ Ἕλληνες τῆς παρακμῆς στὸν καιρό του:«Ἕλληνες ἐν θαύματι τιθέασι τ᾿ ἀλλότρια, ἢ τὰ οἰκεῖα».

Η ΦΑΡΣΟΚΩΜΩΔΙΑ ΤΗΣ ΣΑΜΠΙΧΑ ΣΟΥΛΕΪΜΑΝ ΚΑΙ ΤΟ ΔΡΑΜΑ ΤΗΣ Δ. ΘΡΑΚΗΣ

Γράφει ο Νίκος Χειλαδάκης, Δημοσιογράφος-Συγγραφέας-Τουρκολόγος
Η υποκρισία έχει περισσέψει στο πολιτικό σύστημα που έχει καταρρακώσει κάθε ιερό και όσιο σε όλα τα εθνικά θέματα, όπως αυτό το τεράστιο θέμα της δυτικής Θράκης και της φανερής αντεθνικής δράσης του τουρκικού προξενείου.
Σύσσωμος  ο τουρκόφωνος τύπος της μειονότητας που ελέγχεται από το προξενείο και την Άγκυρα, πανηγύρισε με χαρακτηριστικό, (και ειρωνικό), τρόπο την απόσυρση της υποψηφιότητας της  Σαμπιχά Σουλεϊμάν από το ψηφοδέλτιο του ΣΥΡΙΖΑ.  

Ήταν το «μαύρο πρόβατο» για την τουρκική προπαγάνδα η οποία με την σκανδαλώδη εύνοια  του επισήμου ελληνικού κράτους αναγνωρίζει μόνο μια μειονότητα, την τουρκική και κατά συνέπεια το δικαίωμα της άμεση ανάμειξης της Άγκυρας, (κατά παράβαση της συνθήκης της Λοζάνης), στην περιοχή και την διεκδίκηση από τους Τούρκους το δικαίωμα να επεμβαίνουν, (όχι πως δεν το κάνουν μέχρι σήμερα αλλά έτσι αποκτούν και διεθνή δικαιώματα επεμβάσεων στην ευαίσθητη αυτή περιοχή που τα τελευταία χρόνια έχει αποκτήσει τεράστια γεωστρατηγική σημασία) και να διαμορφώνουν φανερά τις εξελίξεις σύμφωνα με τα εθνικά τους συμφέροντα.

Μητροπολίτης Γόρτυνος Ιερεμίας: Β΄ επιστολή προς τον παπικό «Αρχιεπίσκοπο» κ. Νικόλαο.

...«Ἐμεῖς οἱ Ὀρθόδοξοι στά σοβαρά θέματα, ὅπως εἶναι τό θέμα τῆς ἑνότητός μας μέ τούς Παπικούς, καταφεύγουμε στό τί εἶπαν καί τί ἔπραξαν οἱ κεκηρυγμένοι ἅγιοι τῆς Ἐκκλησίας μας καί ὄχι στό τί εἶπε ὁ τάδε Ἐπίσκοπος ἤ ὁ τάδε Πατριάρχης. Κεκηρυγμένοι ἅγιοι τῆς Ἐκκησίας μας, γιά τό θέμα τῆς μεταξύ μας σχέσεως, μεταξύ τῶν ἄλλων πολλῶν ἁγίων πατέρων, εἶναι ὁ ἅγιος Γρηγόριος ὁ Παλαμᾶς καί ὁ ἅγιος Μᾶρκος ὁ Εὐγενικός. Σ᾽ αὐτούς θά καταφύγω ἐγώ ὁ Ἐπίσκοπος γιά νά μαθητευθῶ τί πρέπει νά φρονῶ καί πῶς πρέπει νά φέρομαι πρός τούς Παπικούς. Καί αὐτοί οἱ ἅγιοι σέ πάρα-πάρα πολλά χωρία τῶν ἔργων τους, σέ πάμπολλες περικοπές, Σᾶς ὀνομάζουν «αἱρετικούς».

+Μοναχός Θεόκλητος Διονυσιάτης : Η Μασονία

Επ΄ εσχάτων έχουν γραφή τόσα περί της σατανικής αυτής μυστικής ανά τον κόσμον οργανώσεως, ώστε θα εκινδυνεύαμεν να επαναλάβωμεν τα ίδια, εάν εγράφομεν τι σημαίνει Μασονία. Αλλ’ αν την μνημονεύωμεν ενταύθα, είναι δια να μη υστερήση ο ι. ημών Τόπος εις την κοινήν υπό των ευσεβών διαμαρτυρίαν κατά του επαράτου βασιλικού διατάγματος. Ότι η Μασονία αποτελεί διαβρωτικήν δια το Έθνος και την Εκκλησίαν δύναμιν, ουδεμία περί τούτου αμφιβολία, εφ’ όσον τείνει να υποκαταστήση την αγάπην της Εκκλησίας, δι’ υπόπτου και ψευδούς φιλανθρωπίας, τα Μυστήρια αυτής, δια σατανικών μυστηριακών τελετουργιών, και το Έθνος να παραδώση εις σκοτίας πολυεθνείς ή και εβραϊκάς χείρας.                                                                     
Ο ευσεβής λαός μας έχει λάβει πλήρη γνώσιν περί της κεφαλής ταύτης του καταχθονίου δράκοντος, και ουδείς εστιν ο αγνοών τας επιδιώξεις των Μασόνων. Εκείνο όμως, το οποίον μας κάμνει να αδημονώμεν, δεν είναι οι Μασόνοι, οίτινες ως ανώνυμοι είναι εις ημάς εντελώς αδιάφοροι. Είναι η μέχρι σήμερον παρατεινομένη ισχύς του εν λόγω βασιλικού διατάγματος, από του παρελθόντος ήδη Δεκεμβρίου. Ότι υπάρχουν Μασόνοι εις όλον τον κόσμον και την Ελλάδα, οίτινες δίκην οκτάποδος κατέχουν επισήμους θέσεις, δεν αποτελεί τίποτε το καινόν. Ούτε τι το σκανδαλίζον. Το σκανδαλίζον τας συνειδήσεις των ευσεβών χριστιανών είναι η δικαία υποψία περί των φρονημάτων του ευσεβούς Βασιλέως των και του Κυβερνήτου της Ελλάδος. Αποτελεί μίαν πολύ περίεργον σύμπτωσιν το γεγονός ότι, ο Βασιλεύς ο ίδιος εν διαστήματι πέντε ετών υπογράφει δις βασιλικά διατάγματα υπέρ της ελευθέρας δράσεως των ελευθεροτεκτόνων, ως αυτοαποκαλούνται, και παρά τας γνωστάς διαμαρτυρίας του λαού και την ανάλογον ενημέρωσίν του από τους υπευθύνους Συμβούλους του, περί του κακού τούτου. Εν τω αυτώ κρίματι ευρίσκεται και ο νυν Πρόεδρος της Ελληνικής Κυβερνήσεως, όστις, την μεν πρώτην φοράν εισηγήθη αυτοπροσώπως, ως αρμόδιος Υπουργός της Προνοίας το ευεργετικόν δια τους μασόνους διάταγμα, την δε δευτέραν, κατά δαιμονικήν (;) θα ελέγομεν συγκυρίαν, ότε μόλις εγνώρισε τον Προεδρικόν θώκον.

1956.

Ο ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΣ του Μοναχοῦ Σεραφεὶμ

Ἡ Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία, ἐπειδὴ εἶναι τὸ Σῶμα τοῦ Χριστοῦ, χαρακτηρίζεται ἀπὸ διαχρονικὴ καὶ παγκόσμια ἑνότητα δογματικῆς Πίστεως. Ὁ Ἰησοῦς Χριστὸς εἶναι «χθὲς καὶ σήμερον ὁ αὐτός [ὁ ἴδιος], καὶ εἰς τοὺς αἰῶνας», ἀναλλοίωτος, καὶ ἑνώνει ἐν Ἑαυτῷ τὴν ἀνθρωπότητα, «ἐν ἑνὶ σώματι, εἰς ἕνα καινὸν ἄνθρωπον ποιῶν εἰρήνην», καθ’ ὅσον αὐτὴ ἐνσωματώνεται στὴν Ἐκκλησία. Ἔτσι στὴν Ἐκκλησία ἰσχύει πάντοτε ταυτότητα (ὁμοιομορφία) στὴν Πίστη καὶ τὴ βαπτισματικὴ ἔνταξη σ’ αὐτήν: «εἶς Κύριος, μία πίστις, ἓν βάπτισμα»...

Τὸ ἐκκλησιολογικὸ αὐτὸ δόγμα τῆς Ἐκκλησίας, σταθερῶς καὶ διαχρονικῶς διακηρυσσόμενο, πλήττεται στὴ θεωρία καὶ τὴν πράξη ἀπὸ τὴν παρέκκλιση καὶ καινοτομία τοῦ Οἰκουμενισμοῦ, ὁ ὁποῖος στὸ βαθμὸ ποὺ προωθεῖται συνειδητῶς καὶ ἐπιμόνως, ἀποτελεῖ ἐκκλησιολογικὴ καὶ σωτηριολογικὴ αἵρεση.

Ὁ Οἰκουμενισμὸς εἶναι ἡ διδασκαλία καὶ δραστηριότητα γιὰ τὴν - κακῶ τῷ τρόπῳ - συγκολλητικὴ καὶ πλασματικὴ ἐξωτερικὴ ἕνωση τῶν Ὀρθοδόξων καὶ λοιπῶν «χριστιανῶν», ρωμαιοκαθολικῶν (παπικῶν), προτεσταντῶν καὶ μονοφυσιτῶν-μονοθελητῶν· ἀναπτύχθηκε στὸ πλαίσιο τῆς «οἰκουμενικῆς κινήσεως» καί, σὲ μεγάλο μέρος του, περὶ τὸ «Παγκόσμιο Συμβούλιο τῶν Ἐκκλησιῶν» (Π.Σ.Ε.) καὶ διασπᾶ τὴν ἀπ’ ἀρχῆς καὶ μέχρι τῶν μέσων τοῦ 20οῦ αἰῶνος ἑνιαία τῆς Ὀρθοδοξίας ἐκκλησιολογία, τὴν περὶ Ἐκκλησίας διδασκαλία.