Αγιοποιήσεις -- Του Αθανασίου Σακαρέλλου, θεολόγου

 Στην καταχώρησή μου παρακάλεσα τον εκλεκτό φίλο Misha να απαντήσει στο ερώτημα : 

Παράθεση:
Και τώρα, τελειώνοντας, αν θέλεις μου απάντησέ μου, αν θεωρείς τον Ιουστινιανό, τη Θεοδώρα και το Θεοδόσιο, που επικρίνεις, αγίους; Εγώ, με την Εκκλησία, τους θεωρώ! 
Δεν μου απάντησε μέχρι τη στιγμή αυτή. Στο ερώτημα αυτό τώρα προσθέτω, αν εξακολουθεί να θεωρεί τον Εδουάρδο, βασιλιά της Αγγλίας, «θαυματουργό άγιο», μετά τα όσα έγραψα στην καταχώρησή μου στις 4.12.2007. Εγώ, πάντως δεν το θεωρώ! Όπως επίσης και αν θεωρεί άγιο, τον Ισαάκ τον Σύρο
 

Στη συνέχεια ο αγαπητός
Misha την ίδια μέρα σε μιά δημοσίευσή του διατύπωσε ορισμένες απόψεις του, τις οποίες μετά από δύο μέρες τις συμπλήρωσε, ως εξής: 

Παράθεση:
το μικρό μου μυαλό, φίλε Κοσμά, αδυνατεί να συνταιριάξει την αγιότητα του αγ. Ισαάκ, του Μεγ. Βασιλείου, του αγ. Συμεών του Θεολόγου, των αγίων Σάββα Χιλανδαρινού και Συμεών του πατρός του, (του Σέρβου μονάρχη που καλογέρεψε και μυρόβλυσε) και των ομοίων τους με τις ανηλεείς σφαγές .... 
δε μπορώ να διανοηθώ πως κάποιος άγιος (?) μπορεί να σφάξει εν ψυχρώ 35000 αόπλους (το 10% του πληθυσμού της Πόλης), όπως έγινε στη Στάση του Νίκα....θυμίζει τον ¨άγιο¨ Στέπινατς του Βατικανού, που ¨αγωνίστηκε¨ για τον παπισμό, σφάζοντας 800.000 Σέρβους
 
στην Ρωσία τιμώνται ως άγιοι οι δυο πρίγκηπες Μπόρις και Γκλέμπ, οι οποίοι προτίμησαν να πεθάνουν από συγγενικό χέρι παρά να αιματοκυλίσουν την χώρα τους μετέχοντας σε εμφύλιο σπαραγμό....
 
βλέπω τα ονόματα ορισμένων εξουσιαστών στα μηναία και τα κοιτώ με απορία....
 
είναι προς έρευνα το γεγονός πώς ο Μέγας ησυχαστής και δάσκαλος μυριάδων μοναχών όσιος Ισαάκ ο Σύρος δεν βρισκόταν, έως πρόσφατα, στα λειτουργικά βιβλία ενώ συναριθμούνται οι προμνημονευθέντες εξουσιαστές και σφαγείς.....
 
τα πώς και γιατί της αγιοποιήσεως τους είναι ζητούμενα, αφού δεν έχουμε ούτε λείψανά τους, ούτε μαρτυρίες θαυμάτων τους....
 





1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

ΕΚΤΟΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΩΤΗΡΙΑ,ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΓΙΟΙ. Ο ΝΕΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΙΣΜΟΣ,ΑΛΛΑ ΚΑΙ Ο ΠΑΛΑΙΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΙΣΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΣ...